مقاومت ملت ایران در برابر زور و زر غربی ها عزت آفرین است
کد خبر: 4040197
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

مقاومت ملت ایران در برابر زور و زر غربی ها عزت آفرین است

امام جمعه رشت، با اشاره به عدم اعتماد ملت ایران به قدرت های استکباری، بیان کرد: مردم ایران همواره در برابر زور و زر غربی‌ها مقاومت کرده اند و عزت و اقتدار به دست آورده‌اند.

آیت الله رسول فلاحتی امام جمعه رشت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی امروز، 13 اسفندماه در خطبه های نماز جمعه رشت، از آمریکا به عنوان عامل بحران ساز در دنیا یاد کرد و اظهار کرد: آمریکایی ها دشمن شأن انسان و حقوق بشر هستند و همواره در دنیا برای بشریت بحران ایجاد می کنند.

وی با اشاره به نقش آمریکا در بحران اخیر، تصریح کرد: آمریکا به وسیله امپراتوری رسانه خود اقدام به تحلیل جنگ روسیه و اوکراین می کند؛ این در حالی است که هنوز امکان تحلیل این تقابل وجود ندارد و باید به نقش آمریکا در این بحران توجه کرد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه همه کشورها می دانند که حمایت آمریکا از دولت های دست نشانده خود خیال و سراب است، متذکر شد: متاسفانه عده ای همچنان در خواب هستند و چشم امید به آمریکایی دارند که در حال افول است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، مردم را اصلی ترین و مهمترین پشتوانه هر دولت و کشوری دانست و عنوان کرد: وضعیتی که امروز در اوکراین ایجاد شده نتیجه اعتماد به آمریکا است؛ همچنین اگر مردم وارد میدان می شدند و از دولتشان حمایت می کردند، هرگز چنین روزگاری نداشتند.

وی با اشاره به عدم اعتماد ملت ایران به قدرت های استکباری، بیان کرد: مردم ایران همواره در برابر زور و زر غربی ها مقاومت کرده اند و عزت و اقتدار به دست آوردند؛ در جریان مذاکره نیز آمریکا باید همه تحریم های ظالمانه را لغو کند و دارایی‌های ایران را بازگرداند و دست از توطئه چینی علیه نظام و ملت ایران بردارد تا شاهد احیای برجام باشیم.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه دموکرات و جمهوری خواه در دشمنی با ملت ایران فرقی ندارند، گفت: سردمداران آمریکا بی خرد هستند و هنوز ملت ایران را نشناخته اند. در مسئله مذاکرات هسته ای و برجام بی خردی سردمداران آمریکایی ها بیش از پیش برای جهانیان آشکار شد.

وی پیروی از منویات و رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری را مایه عزت و اقتدار نظام و کشور دانست و بیان کرد: برخی از سیاسیون با جریان سازی امپراتوری رسانه ای غرب همراهی می کنند.

امام جمعه رشت، در ادامه به مسئله پسماند گیلان به عنوان اواویت اول اشاره کرد و متذکر شد: برگزاری جلسه مدیریت پسماند گیلان در محل دفن گاه زباله بسیار اثرگذار است تا مسئولان قدری با درد و رنج مردم این مناطق آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر انقلاب به مناسبت عید مبعث، اضافه کرد: رهبر انقلاب هدف بعثت را گسترش عقلانیت و مبارزه با جهل و پرورش اخلاق و تزکیه نفس و پرهیز از فریب و نیرنگ دانستند و به تشریح جاهلیت مدرن پرداختند. در کلام مقام معظم رهبری، ابتذال در اخلاق و افول ارزش های انسانی و مقابله با حق و اشاعه ظلم از مصادیق جاهلیت مدرن است و لذا در راستای بعثت، باید با تقویت ایمان به مقابله با جهل بپردازیم.

وی نظام اسلامی را در مقابل نظام جاهلی دانست و گفت: تمدن آمریکایی نماد جاهلیت مدرن بوده و در همه عرصه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی شاهد بحران جهل هستیم که توسط آمریکا حمایت می شود.

انتهای پیام
captcha